 
Tolatóradar
Egyre nagyobb igény mutatkozik a vezetést segítő és a biztonságot növelő elektronikák után. Így van ez a tolatást segítő modul esetében is, hiszen a tolatóradar a vezető hátsó szeme.
Ma már tökéletes megbízhatósággal és esztétikus kivitellel többféle szolgáltatással választhatunk közöttük. A tolató radar feladata a parkolás megkönnyítése a forgalmas modern nagyvárosban.
A tolatóradarok ultrahanggal működnek, mondhatni a denevért utánozzák. Rövid, ismétlődő ultrahangnyalábot bocsátanak ki, és mérik a tárgyak által visszavert hanghullámok beérkezési idejét (távoli tárgyakról később, a közeliekről hamarabb érkezik meg a visszhang). A késésből a beépített processzor kiszámítja a legközelebb levő akadály távolságát, és az jeleníti meg a kijelzőn.
Radarjaink többféle kivitelben kaphatóak 2-től 4-szenzorosig. Az akadály jelzése hangjelző, ill. a műszerfalra szerelt kijelző segítségével történik.
Érzékelők a gépkocsi lökhárítójába vannak süllyesztve, készülék az akadály felé közeledve 1,5 méteres távolságban szaggatott csipogást hallat, majd a távolság folyamatos csökkenésével a csipogások száma növekszik, és kb. 30 cm-es távolságnál folyamatos csipogásra vált. Természetesen, ez mind a beállításoktól és az akadály méretétől is függ. A lökhárítóba süllyesztett érzékelők igény szerint a színrefújhatóak, így az esztétikailag is kifogástalan lesz megjelenésük.
A tolatóradar felszerelése bizonyos korlátok között lehetséges , melyet mindenképpen figyelembe kell venni az adott gépkocsinál. Az érzékelők a talajtól számított 40-60 cm. magasságú sávban helyezkedhetnek el úgy, hogy a vízszintestől mért dőlésszöge kb. 5 fok legyen. A hibátlan működés érdekében nem nézhet se le, se fel a szonda. A fixen felszerelt vonóhorog nem zavarja a radart.
A hangjelző erőssége állítható / hangos – halk – néma /, ettől függetlenül a kijelző cm-ben jelez, és a számkijelzés két oldalán színes diódával jelzi, hogy honnan közelítek az akadály felé.
A szakszerűen beszerelt tolatóradar a hátrameneti fokozat bekapcsolásakor automatikusan bekapcsol. Radar szerelhető az első lökhárítóba is. Ebben az esetben a tolatás után automatikusan bekapcsol az első radar, majd az autótípustól függően vagy 2 perc, vagy a beállított / pl. 20 km/óra / sebesség függvényében kapcsol ki a rendszer.Az első radar bármikor bekapcsolható a műszerfalon elhelyezett esztétikus nyomógomb segítségével.
Teherautós, autóbuszos felhasználás:
Speciális (gumiba ágyazott vagy kívülről felszerelhető, nem befurható ) szenzorokkal szerelt tolatóradarok! Extrém alkalmazásra is alkalmasak: csuklós buszok, teherautók, fém lökhárító, vonóhorog, vadrács, pótkeréktartó, biciklitartó. DSM funkció: A DSM funkció segítségével a tolatóradar nem veszi figyelembe az autóval együtt mozgó tárgyakat: pótkerék, vadrács, vonóhorog, kiálló részek.
Vezetéknálküli kivitel utánfutókhoz, lakókocsihoz:
Pótkocsikhoz, lószállító autókhoz, lakókocsikhoz, utánfutókhoz alkalmazható tolatóradarok. Ezeknek a vontatmányoknak a bekábelezése sokszor nagyon nehéz vagy lehetetlen. A vezeték nélküli kivitel segítségével a vezető előtt, azaz a vontató járműben csak a tájékozódást segítő kijelző található, amely rádiós úton kommunikál az utánfutón elhelyezett szenzorral.
Fontos : parkolást segítő tolatóradar nem helyettesíti a kellő odafigyelést és gondosságot , az ezek hiányából eredő károkért , balesetekért sem a gyártó sem a forgalmazó sem a beszerelő műhely nem vonható felelőségre. |